Jeg har mistet tilgang til kontoen min. Hva gjør jeg?


Du bør alltid prøve å trykke på "Har du glemt passordet?" i innloggingsvinduet og velge et nytt passord, for å se om det løser problemet. Hvis ikke kontoen din finnes lenger, vil du få beskjed om at det ikke er registrert en konto med denne e-postadressen.   

Det kan være ulike grunner til at du har mistet tilgang til kontoen din:  

  • Hvis du ikke har vært logget inn på kontoen din på over to år, har vi slettet den.   
  • Hvis du har glemt passordet til kontoen, og du ikke lenger har tilgang til e-postadressen som du brukte da du opprettet kontoen, har du ikke lenger tilgang til den. Du må i så fall opprette en ny konto. 

Hvis du har mistet tilgang til kontoen din, har UDI fortsatt alle dine gamle søknader og informasjon om deg registrert i våre systemer. 

Informasjon til deg som har sendt en søknad

Hvis du har bestilt en time, har du fortsatt denne timen. Da du bestilte timen, fikk du en bekreftelse på tidspunkt og dato på e-post. Søk gjerne etter denne e-posten i din innboks, sjekk også søppelfilteret i innboksen din. 

Hvis du møter på problemer og du ikke klarer å finne detaljene for timen din, vær vennlig å ta kontakt med oppmøtestedet, det vil si politiet, ambassaden eller VFS Søknadssenter. 

Hvis du allerede har levert søknaden ved personlig oppmøte, vil vi behandle søknaden din som normalt. Du trenger da ikke å gjøre noe inne på brukerkontoen din. Vedtaket vil sendes til deg på Digipost (eksternt nettsted) hvis du har det, ellers i vanlig brevpost. 

Hvis du har sendt en søknad, men ikke booket en time enda, har du to valg. Du kan enten kontakte oppmøtestedet du valgte i søknaden og spørre om de kan gi deg en time. Eller så kan du opprette en ny brukerkonto og sende en søknad fra denne. Hvis du betalte gebyr for den første søknaden, må du i så fall kontakte oppmøtestedet for å be om tilbakebetaling. 

Informasjon til deg som skal sende en ny søknad 

Hvis du skal levere en ny søknad, kan du bruke en annen konto du fortsatt har tilgang til, eller opprette en ny konto. 

Hvis du har fått svar på søknaden din og skal bestille en time hos politiet for å ta bilde til oppholdskort, må du bruke samme konto som da du registrerte søknaden. Hvis du ikke har tilgang til denne kontoen lenger, må du kontakte politiet for å bestille time.