info
Viktig informasjon før du kontakter oss
Vi får mange henvendelser på telefon, chat og e-post. Svartiden kan dessverre ofte være lang, men vi gjør vårt beste for å svare så raskt som mulig, men samtidig må vi også bruke tid på å behandle sakene.
Det er enklere og raskere for oss å svare på spørsmål hvis de er godt forberedt på forhånd. Før du kontakter oss ber vi deg derfor ha alle opplysninger om det du lurer på klart.
Du finner svært mye informasjon på udi.no, så sjekk alltid om du kan finne svaret eller informasjonen her først.
Tips om hvordan du gjør det lettere for oss å svare deg
Hvis du likevel kommer frem til at du må kontakte saksbehandlerne, så vil det være til stor hjelp hvis spørsmålet er så konkret, kortfattet og tydelig som mulig. Dette vil gjøre det enklere for oss å svare deg.
Hvis du har flere spørsmål, er det lurt å ha dem i en kort, oversiktlig rekkefølge, gjerne med nummer (spørsmål 1, spørsmål 2 osv.)
På denne måten vil vi kunne svare deg raskere. Takk for hjelpen og forståelsen!
warning
Alle kontaktskjemaer til veiledningstjenesten er stengt
Vi har noen tekniske problemer med kontaktskjemaene for å sende e-post til UDIs veiledningstjeneste. Alle kontaktskjemaer er nå stengt. Vi beklager ulemper dette medfører. Vi jobber med å løse de tekniske problemene.
Veiledningstjenesten kan nås på telefon og via chat i åpningstiden. Veiledningstjenesten er åpen mandag, tirsdag, torsdag og fredag kl. 10:00-14:30.
Chat med oss
Du kan chatte med oss om familieinnvandring med en norsk eller nordisk borger mellom klokken 10 og 14:30 mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Chatten er nå stengt.
Send oss en e-post
Utenfor veiledningstjenestens åpningstider kan du sende oss en e-post ved å fylle ut kontaktskjema for spørsmål om familieinnvandring med en norsk eller nordisk borger.