Chat med en person


Du kan chatte med en person i veiledningstjenesten vår for spørsmål om opphold som EU/EØS-borgere eller familieinnvandring med en EU/EØS-borger. Utenfor veiledningstjenestens åpningstider kan du sende oss en e-post ved å fylle ut kontaktskjemaet vårt.

Chat med oss

Du kan chatte med oss om opphold for EU/EØS-borgere eller familieinnvandring med en EU/EØS-borger mellom klokken 10 og 14:30 mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Husk at du ikke bør skrive inn annen personlig informasjon enn navn og e-post med mindre vi spør deg direkte om opplysninger. Dette gjelder for eksempel helseopplysninger, informasjon om straffbare handlinger eller å oppgi at noen er utvist, asylsøker eller flyktning.

I chatten kan vi svare på:

  • spørsmål om regelverk og praksis knyttet til aktuelt fagområde
  • status i sak
  • hvor saken befinner seg
  • oppholdsstatus og rett til å jobbe
  • informasjon om ventetid
  • om vi har mottatt dokumenter
  • generelle spørsmål om tjenestene våre
  • rettigheter og plikter

Husk at du ikke bør skrive inn annen personlig informasjon enn navn og e-post med mindre vi spør deg direkte om opplysninger. Dette gjelder for eksempel helseopplysninger, informasjon om straffbare handlinger eller å oppgi at noen er utvist, asylsøker eller flyktning.

Vi kan ikke oppgi sensitiv informasjon, slik som innhold i vedtak eller andre taushetsbelagte opplysninger. Vi må alltid sikre oss at vi snakker med rette person, slik at vi ivaretar personvernet til våre brukere.

 

Fant du det du lette etter?