Frå januar 2022 ser UDI på nye søknader om opphaldsløyve etter kvart som dei blir overførte til UDI for å vurdere om vi kan behandle søknaden direkte, eller om vi må hente inn meir informasjon. Det kan til dømes vere at det manglar opplysningar slik at vi må kontakte søkjaren, at saka krev intervju eller at søkjaren og referansepersonen må ta ein DNA-test.
På den måten sikrar vi at saker ikkje blir liggande på vent før vi set i gang neste steg i saksbehandlinga. Sjølv om UDI legg om saksløpet for nye opphaldssaker, vil fleirtalet av saksbehandlarane våre framleis arbeide med dei eldre sakene.
Den nye arbeidsflyten vil gjelde for dei fleste sakstypar om opphaldsløyve, men ikkje alle. Her kan du se kva som er ventetida for di sakstype.
Viss du søkjer om ein type opphaldsløyve som er omfatta av desse endringane etter 1. januar 2022, så vil søknaden din følgje det nye saksløpet.
Målet med denne omlegginga er å arbeide meir effektivt og at det på sikt skal bli meir føreseieleg for deg som søkjer. Viss ein søknad blir liggjande lenge før vi vurderer han, kan situasjonen for deg som søkjer endre seg, eller noko av informasjonen kan bli for gammal og må hentast inn på nytt.
Vi veit at mange søkjarar blir utrygge og kontaktar oss viss det tar lang tid før dei får svar på søknaden sin. Når vi byrjar å jobbe med nye saker fortløpande, kan vi gi deg som søkjer raskare beskjed viss det manglar informasjon i søknaden, som du må ettersende til oss. Vi får òg sett i gang nødvendige undersøkingar som intervju og DNA-undersøkingar raskare. Det betyr dessverre at det i ein overgangsfase vil vere stor variasjon i kor lang tid det tar å få svar på søknader av same sakstype.
UDI har mange saker som ligg i kø for å bli behandla. Fordi vi frå januar 2022 saksbehandlar både eldre og nye søknader, kan du som søkjer oppleve at det er forskjell på om søknaden din blirbehandla like raskt som andre liknande søknader. Det betyr dessverre òg at det kan ta lengre tid enn tidlegare oppgitt før du får svar på søknaden din.
Du må vere oppmerksam på at sjølv om du har sendt inn søknaden din på nett, så kjem ikkje saka direkte til UDI. Søknaden din er rekna som levert når du har vore hos politiet/SUA eller eit VFS søknadssenter og levert vedlegga til søknaden din.
Det kan vere lang ventetid for å få time hos politiet no. Ventetida vi oppgir på udi.no er den tida vi anslår det vil ta før du får svar på søknaden din etter at søknaden med vedlegg er leverte til politi/SUA eller VFS søknadssenter.
Selv om du ringer oss, kan vi ikke gi deg noe mer informasjon om ventetiden for din sak enn den du finner for din sakstype på ventetidssidene våre.
Hvis vi trenger mer informasjon om saken din, vil vi kontakte deg.
Hvis du trekker søknaden din nå og søker på nytt, har du ingen garanti for at den totale ventetiden din blir kortere. Selv om UDI bruker kortere tid på saken, så vil den den totale tiden det tar fra du registrerer en søknad på nett, til UDI fatter et vedtak, også avhenge av andre forhold. Eksempler på dette kan være ny ventetid på oppmøte og tiden politiet eller ambassaden bruker før UDI får saken. Selv om vi nå har som mål å se på de nye sakene raskere enn tidligere, så vet vi ikke akkurat hvor raskt vi får fattet vedtak i den enkelte saken. En overvekt av saksbehandlerne vil fortsatt arbeide med de eldre sakene. Vi vet derfor ikke om ventetiden vil bli kortere eller lengre dersom du trekker søknaden og søker på nytt.
Når du bestiller time i søknadsportalen for å levere dokumentene dine hos politi eller VFS søknadssentern, får du en kvittering på e-post med bekreftelse på at du har bestilt time. Denne e-posten inkluderer datoen du hadde time for å møte opp og levere dokumentene dine. Hvis du benyttet deg av drop-in time hos et VFS søknadssenter har du ikke fått en e-post for bestilling. Da må du selv finne ut når du leverte dokumentene.
Mange ønsker av ulike årsaker å få søknaden sin raskere behandlet. Det må være helt spesielle forhold knyttet til saken din for at den skal få prioritet og gå foran i køen. Du kan selv sjekke om saken din kan gå foran i køen i vår veileder for prioritering.
Hvis du får som svar at saken din sannsynligvis kan gå foran i køen, finner du beskrivelse av hva du må gjøre på svarsiden i veilederen. Du kan ikke be om prioritet via telefon, men må sende oss skriftlig forespørsel og legge ved dokumenter som beskrevet på svarsiden du får opp når du bruker veilederen vi henviser til i første avsnitt.
Hvis du får som svar at saken din sannsynligvis ikke kan gå foran i køen, vil den bli behandlet som andre saker som venter i kø. Hvis du likevel ønsker å be oss om at søknaden din går foran i køen, må du skrive et brev der du forklarer hvorfor du mener saken din bør gå foran i køen, slik som beskrevet på svarsiden du får opp når du bruker veilederen vi henviser til i første avsnitt.